Til DNT.no forside
Andre uken av minutt for minutt gikk fem dager gjennom Jotunheimen. Bildet er fra andre etappe fra Sognefjellshytta til Fannaråkhytta.

Turtips Fannaråkhytta

Med Fannaråken som utgangspunkt eller turmål kan du gå en rekke fine turer i området. Fannaråkhytta er både et naturlig startsted og overnattingssted på en rundtur gjennom området. Her er noen av våre anbefalte turer.

Publisert: 16. oktober 2023
DNTs tilbud

Skogadalsbøen til Fannaråkhytta

Går du gjennom Jotunheimen, fra f.eks. Fondsbu og Olavsbu, går du opp Gjertvassdalen og via Fannaråknosi.
Ca 11 km, 6 timer og 1100 høydemeter.

SignaTUR MASSIV: 2. etappe - Jotunheimen

MASSIV er et 350 kilometer langt eventyr som tar deg gjennom de fire store fjellområdene Breheimen, Jotunheimen, Skarvheimen og Hardangervidda.
2. etappe i Jotunheimen starter med ruta Sognefjellshytta - Fannaråken og deretter Fannaråken - Skogadalsbøen.

Sognefjellshytta til Fannaråkbreen (breføring til Fannaråkhytta)

Topptur til Fannaråkhytta uten å gå på bre.
7,9 km, 5 timer, 1.246 høydemeter totalt.

Pakkeliste for sommerturen

Lurer du på hva du skal ha med deg på tur i sommerfjellet? DNTs pakkelister innholder informasjon og tips til hva du bør tenke på før turen.

Når du skal pakke for turen i sommerfjellet må du først og fremst tenke på hvor og når du skal gå. Husk at selv midt på sommeren kan det komme sludd og snø i høyfjellet. Ta alltid med nok varmt skift.

Les: Pakkeliste for sommerturen

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem